Betingelser

Betaling
Gulve og Fliser  modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Såfremt den bestilte varer er et Design Selv-produkt, så trækkes beløbet ved bestilling.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv moms.

Gulve og Fliser  bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure SocketLayer) protokol. Det betyder, at de data du indlæser ikke er tilgængelige for os.

Levering
Gulve og Fliser leverer størstedelen af vores produkter med fragtmand og vi har typisk en leveringstid fra 2 -5 dage. Dog vil der på størstedelen af vores fliser være lidt længere leveringstid, da de typisk kommer fra vores fjernlager . Bestiller du ordren inden tirsdag kommer de hjem ugen efter, ellers kan der gå 14 dage.  Du hører nærmere mht forventet leveringstid når dine varer er pakket.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.

  • Bemærk at reklamationsretten ikke er gældende ved følgende forhold:
  • Almindelig slidtage.
  • Forhold der skyldes manglende eller forkert vedligeholdelse
  • Montering og opstilling, der ikke harmonerer med det anviste
  • Afsmitning fra andre genstande og tøj, samt pletter fra fødevarer, væsker og lignende.

Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen efter modtagelse, skal meddeles Gulve og Fliser  indenfor rimelig tid.
Der skal altid rettes henvendelse til info@gulveogfliser.dk, samt medsende 3-5 billeder der viser fejlen.Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren. Fortrydelsesretten gives ikke på varer der er produceret efter eget ønske. ”Varer under designselv” hvor der er valgt  farvevalg, eller andre personlige ønsker. Ligesom opskårne varer, samt andre varer som er produceret i mål efter kundens ønske kan ikke returneres. Dette gælder også for varer som er uden for vores sortiment og som fremskaffes specielt til den enkelte kunde.

Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når der er tale om fortrudt køb.

Du kan ikke udnytte fortrydelsesretten ved at afvise varen ved modtagelse, med mindre du også meddeler os på utvetydig måde, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fragtmanden der leverer varerne til dig kan ikke modtage en sådan meddelelse, da meddelelsen skal gives direkte til gulveogfliser.dk.

Straks efter vi har modtaget din meddelelse om fortrydelsen, vil du modtage en kvittering herfor på den oplyste e-mail adresse.

Returnering og tilbagebetaling

Når du har meddelt os på info@gulveogfliser.dk, at du vil benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt og altid indenfor 14 dage. Varen skal returneres til den adresse vi oplyser ved henvendelse. Da vi benytter forskellige leverandørerkan der derfor være forskellige adresser. Du kan altså ikke levere på vores kontor adresse.

Du bærer selv risikoen og ansvaret for varerne under returneringen, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler dig derfor, at varerne pakkes forsvarligt og sikkert inden returneringen, og at du opbevarer kvittering for afsendelsen af varerne.

Alle udgifter ved returnering af varerne skal du selv betale. Returomkostningerne udgør kr. 1000,- ex. moms hvis du benytter den af Gulveogflisers anviste fragtmand og benytter det fra os rekvirerede rekvisitionsnummer. Varer der sendes på efterkrav modtages ikke.

Senest 14 dage efter at vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, tilbagebetaler vi alle beløb modtaget i forbindelse med købet, inklusive varens fulde pris, gebyrer, samt eventuelle leveringsomkostninger.

Med mindre du udtrykkeligt har anmodet om andet, sker tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved gennemførelsen af købet.

Vi kan dog uanset det ovenstående tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget enten varen eller til vi har modtaget dokumentation for, at varen er returneret.

Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen, og varen skal kunne sælges videre til en anden kunde. Du hæfter dog kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis du tager varen i brug inden udnyttelse af fortrydelsesretten og tilbageleveringen til os, eller skades varen under returforsendelsen, hæfter du derfor for varens værdiforringelse.

Vi gør udtrykkeligt opmærksom på, at hvis du åbner mere end én pakke med gulvbelægning, vil det have en væsentlig værdiforringelse for os. Vi gør også opmærksomme på, at de fleste gulvbelægninger med klik-system er lavet til kun at blive lagt én gang. Hvis gulvet har været lagt / klikket sammen, vil det medføre en væsentlig eller fuldstændig værdiforringelse for os.

Hvem betaler returfragten, hvis jeg har fortrudt et køb?

Hvis du har fortrudt et køb, betaler du selv fragtomkostningen for returfragten.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt beløbet, du har indbetalt til os ved købet – minus eventuelle fragtomkostninger og værditab (læs mere under ”Bemærk”).Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Der kan gå op til 30 dage inden pengene er retur, alt efter bank og hvilket betalingsmiddel købet er foretaget med.

BEMÆRK:

Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

  1. du har samlet varen eller at du reelt har taget varen i brug.
  2. den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
  3. du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
  4. Varens original emballage mangler eller er kraftigt beskadiget.

Hvordan og hvornår får jeg mine penge retur?

Du kan forvente at få beløbet retur, når vi har modtaget produktet på vores returlager og kontrolleret indholdet som angivet.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på info@gulveogfliser.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.Platformen findes her: http://ec.europa.eu/odr
Afgiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@domæne.dk